Image and video hosting by TinyPic

frokenklumpeduns

Här skriver jag om allt som faller mig in både på gott o ont

Vilken dag!

Ja rubriken lär väl avslöja en del, säger bara jösses vilken dag, började toppen, verkligen toppen, hann med allt jag skulle göra, vakna i tid, gick upp, duscha, käka frukost, gick ut med hunden, hann med bussen i tid, blev iofs tagen för att vara två år äldre än vad jag är. Men, det gjorde inget, var första gången i mitt liv någon trodde jag var över 25 så...

Ja, än så länge är ju faktiskt dagen helt okej, eller hur?

Ja en timme går, två timmar går, jobbet flyter på helt okej med tanke på att det ändå var nästan en månad sedan... Men sen...

Ringde jag hem, tänkte kolla om hjärtski hade vaknat, och jo han hade ju vaknat, berättade att vårdcentralen hade ringt sisådär tvåhundrafemtioelva gånger. Jaha, sa jag, vad ville dom då?

Jo, dom kan inte ta emot dig när vi ska dit den 20:onde, för du är ju inte skriven här, och allt sådant kostar för mycket för dom och bla bla bla bla, (Nä jag minns inte allt) Min första tanke var inte jaha, men va fan, utan var mer snarare, Jaha, men vad i helvete, får dom verkligen ta sådant med han? Jo tydligen då... Ja, det gör ju inget att han får veta det, han fick mer att göra, jag fick mer att göra helt plötsligt. Efter en massa samtal hit och dit, så får han veta att jag ska ringa till min gamla vårdcentral och be dom skicka en remiss hit där jag bor nu, jag kan inte skriva mig här som alla som känner mig vet pga av tidigare händelser. Ja, jo jag ringer till min gamla vårdcentral där jag bodde, och förklarar lite halvt som halvt kaosaktigt hur jag har förstått det hela som... Stackars sköterskan i andra ändan lät ungefär som hon såg ut som ett frågetecken där ett tag, men förstod vad jag menade, skulle prata med sin chef sen återkomma, okej, ja fine, låt det vara så, hon försöker iaf hjälpa mig.

En stund senare så ringer hon upp... Och säger, du, jag är ledsen men det finns inget vi kan göra, utan du måste göra allt sådant härifrån för det KOSTAR för mycket pengar att du ska vårdas på ett annat ställe än där du är skriven, och så som det är nu så lever ju du i ett ingenmansland. JO JAG VET. Det var ingen hemlighet alls faktiskt, men jag trodde eftersom dom gått ut ganska mycket med att ja from 1/1 2010 så kan du välja vårdcentral själv och bla bla bla, till kruxet, det får BARA vara i det länet du är skriven i. Ja men hej hopp... Ja, lite mutter, och dagen på jobbet har helt klart dalat rätt neråt.


Ja klockan blev halv fyra, jag hade jobbat in en halvtimme, traska på i ganska bra fart till bussen är ganska kallt ute, ser först en buss komma, ser en till buss komma (ingen av dom var min buss) En kvart senare (bussarna ska gå var tionde minut) så kommer fyra bussar samtidigt, och vad tror ni händer, jo mina bussar (två stycken) bara kör rätt förbi, hej hopp, nu kör vi... SKOGSTOKIG är jag nu... Nä mer än skogstokig, så sätter mig på en av dom andra bussarna ner till stan, skäller ut busschauffören som säger... Men ta det lungt, bussarna här är som i stockholm, dom går var tioende minut, missar du en så kommer det en till... Ja till svar får han bra muttrande, MEN JAG HAR JU FÖR FAN STÅTT HÄR I EN KVART. och dom körde ju bara förbi.

Han fortfarande precis lika jävla lugn, ja men det är ju bara att byta nere i stan ju... Jo jag vet, men om jag skulle velat ta den bussen som jag nu fick åka, då kunde jag hoppat på den precis utanför jobbet, men nu ville jag ta en liten promenad och ta den bussen som gick raka vägen hem istället UTAN att byta buss....


MUTTER, väl hemma, så hälsar hjärtat så glatt och så mysigt, till svar får han mutter mutter mutter, sen lägger jag mig i en halvtimme och sover för jag hade fått ont i huvudet...

Ja, dagen är snart till ända, så mycket mer arg lär jag inte hinna bli, ska spela Sims 3 en stund, sen ska jag gå en runda med min prinsessa och sen Paradise Hotel och sova!




Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: DONKEN

shieeeeeeeeeeeeeeeeeet! vafan är det för jävla sätt. om det kostar så jävla mkt kan du väl be om en räkning eller nåt så. onödigt som in i kon, att åka hit för o gå på VC. Uhm ja det lät fel, men du vet ju vad jag menar. jävvla lagar och regler som stoppar folk i din sits. Alla har väl rätt o vara sjuka var de vill, detta är för fan Sverige, inge USA. humpf!

2010-01-12 @ 17:24:25
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0