Image and video hosting by TinyPic

frokenklumpeduns

Här skriver jag om allt som faller mig in både på gott o ont

Fredag!

Fredag och äntligen helg! Känns inte fel någonstans om jag ska vara helt ärlig...

Dagen idag har bjudit på en promenad till jobbet, sen en promenad från jobbet till willys, nästan 2 timmars promenad idag, inte fel någonstans tycker jag.

Legat en stund i massagestolen på jobbet i eftermiddag, hur underbart som helst!

Skulle käkat tacos nu ikväll, men har sovit bort en stund, sen kollat på film.. Så har inte blivit något....

Nä jag ska inte gnälla, han har varit duktig och lagat mat i veckan, jag har varit skitslarvig och inte lagat mat en endaste gång på hela veckan...

Hum, tänkte på inspiration idag när jag gick till jobbet ( Vadå från det ena till det andra)

Jag kom på massa bra som jag tänkte, oh shit! Det här lär jag skriva ner i min blogg... Men allt försvann lagom tills jag fann lite tid att sätta mig o faktiskt skriva ner det jag tänkte på...

Tanken gick någonstans med latmaskar hit o dit o övervinna dom oavsett vad man har för kroppstyp..

Jag får lite känslan ibland av att vissa ( Absolut inte alla) tänker att jag är inte överviktig så jag behöver inte träna eller motionera...

Alla behöver motion, det är en investering i sig själv, det är ett sätt för dig att leva längre, orkar mera, bli piggare som människa och tro mig, oavsett om du väger 150 kg eller 60 så mår vi alla lika bra av motionen.

Jag försöker röra på mig av olika anledningar, i början tyckte även jag att det var skitjobbigt rent ut sagt att gå längre promenader osv, men fan det blir bra mycket lättare desto mer du går. Givetvis ska man lyssna på kroppen om den säger ifrån att man ska ta det lite lungt vissa dagar o kanske inte ge 300 procent jämt. Skillnaden är att man måste se skillnad på vad det är som säger ifrån, om det är kroppen eller om det är latmasken... Man märker skillnad, tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0